Cinetasca ABC 35mm italian movie camera made in Italy hand crank 1925.

Here a rare ABC Cinetasca, a 35mm movie camera hand crank which gave a 18x24mm size made in Milan around 1925. The lens of the camera in auction is a Ica Dominar 4cm f3,5, clear and clean and without scratches or fungus inside. The focus is smooth and precise, the shutter shoot well by turning the crank and it works perfectly. All the skin around the camera is original with writing embossed ABC. The leather is not in perfect condition there are some missing part but the camera is so rare that it's already a miracle find this camera. With the camera comes also the original load cassette. What else to say except that it is a very rare piece.

Ecco una rarissima ABC Cinetasca, una cinepresa a monovella 35mm che dava un formato 18x24mm prodotta a Milano intorno al 1925. Quella qui presentata in asta ha un'ottica Ica Dominar 4cm f3,5, le lenti sono chiare e pulite e senza graffi o muffe all'interno. La messa a fuoco è morbida e precisa, l'otturatore girando la manovella funziona perfettamente. Tutta la pelle intorno alla cinepresa è originale con le scritte a rilievo ABC. Purtroppo la pelle intorno alla cinepresa non è perfetta e come si vede dalle foto, ci sono alcune parti mancanti ma considerando la rarità della camera è già un miracolo trovarla in queste condizioni. A corredo il caricatore originale. Che altro dire se non che è un pezzo rarissimo.





abc-cinetasca-1abc-cinetasca-3abc-cinetasca-4 abc-cinetasca-5abc-cinetasca-6abc-cinetasca-7abc-cinetasca-8abc-cinetasca-9